ponedjeljak, 29. veljače 2016.

Zeleni kašasti sok

Moj se predivni multipraktik Kenwoodić nakon više mjesec dana izbivanja vratio kući. Zauzeo je svoje mjesto na radnoj ploči koje ga je nestrpljivo čekalo. Poziv iz servisa bila je definitivno vijest dana. Stvarno nam je falio i sad mi je teško zamisliti kako smo do prije dvije godine živjeli bez njega. 

Svi koji ujutro blendamo jednostavno smo jakoooo zanimljivi onima koji jedu "klasičan" doručak ili pak ne jedu nego samo započinju dan kavom. Tako se znatiželjno zaviruju u naše šalice i bočice, a uz to nam na sve moguće načine pokušavaju zgaditi naš vlastiti doručak. Najviše ih smeta boja. Zelene nijanse nespojive su im s pojmom doručka. Tako nastaju kreativne i skoro pa i šaljive dosjetke. Sok od cijeđene žabe. A da se doručak još i pije to je tek nenormalno jer onda to nije jelo. Svašta. Izmišljamo gluposti i time vrijeđamo tradiciju. Shvaćaju to kao osobni napad na svoje postojanje. Pa nastaju novi komentari: Ti ćeš sigurno umrijet zdravije od mene! Super, jel da? Mislim, divan je to osjećaj kad ti netko umjesto "Dobar tek" kaže da ćeš umrijeti. Bljak, mislim sigurno je bljak jel smeđezeleno ne može bit doli bljak. To je okus te boje kad bi same boje imale okus naravno. Stvarno se ponekad osjećamo kao neka ugrožena etnička manjina kada nas skupa s bočicom ili termosicom odmjere još na vratima. Kelj isto šiba loša reputacija, pa kao sastojak u zelenom kašastom soku ne pomaže popularizirati zeleni napitak. Kopriva, onako svježa, izblendana s jabukom i bananom vrlo je ukusna no nekako svi misle da će im ispikati i ožariti cijelo grlo. Blitva, špinat, salata ili koje drugo bilje nažalost je zeleno i mnogima odbojno pa to ne propuštaju naglasiti. Fuj! A zeleno je upravo srž i poanta blendanja. Nekako se tako dogodilo da smo povodeći se ugodom zabrazdili negdje u marketinškim klopkama. U hrani koja nije hrana. U raznim bojilima i aditivima, pojačivačima okusa ne bi li zavarali svoj organizam i podvalili mu. Igramo protiv sebe. I gubimo. Konstantno. Udaljili smo se od prirode i od zdravlja. 


Zeleno je za mene divna boja. Već sam pisala o tome. Zeleni kašasti sokovi u naš su se život uvukli zadnjih nekoliko mjeseci i za sad se čvrsto drže kao apsolutni pobjednici u utrci za najbolji doručak. Čine nam toliko toga dobroga da ih se nikad ne želim odreći. V.Boutenko--Zeleno_za_zdravlje.pdf
Vrlo se lako i brzo pripremaju. Sastojci su dostupni a varijante nebrojene. Osim par ključnih pravila oko izbora i kombiniranja između voća-zelenja-povrća zaista možete biti kreativni i pronaći svoje omiljene kombinacije. pravila_za_konzumiranje_voca-734/32

Odlučila sam pobijediti neke navike i poboljšati zdravlje moje obitelji. Želimo biti vitalni i mladi. Želimo se osjećati dobro u svom tijelu. Razbistriti misli i proširiti poglede na svijet. Želimo sačuvati svoju djecu od bolesti modernog društva. 

Podijelite s nama svoja iskustva i svoje najfinije recepte za zelene kašaste sokove. Odlučite i ubacite u blender svoje nijanse zelene. 

Moje najdraže zelenje je divlje. Probajte sami ubrati svoju divlju hranu i prijavite se na Šetnju kroz divlju hranu. Dodirnite zdravlje. Vaš Perun - dodir prirode


2 komentara:

  1. Odlican tekst :) Sa zelenim sokom sam se srela prije nekih 7 godina. zanimljivo je sto u to vrijeme uopce nisam nigdje nista procitala na tu temu niti sam vidjela da se to tako spravlja. Bila sam bolesna, imala sam hormonalni poremecaj od kojeg sam stalnlo imala stvari.. ono godinu dana, krv mi se svela na 1 i 2 parametre bilo cega u krvnoj slici. Nekako me ipak nisu poslali na transfuziju. I tako jako oslabljena i iscrpljena jedno jutro sam se dovukla do frizidera i ocigledno instiktivno zgrabila malo blitve i rastike, malo selena i persina,jednu jabuku ... Okus je bio .. grozan, uzasan, gorak haha ali,nakon sta sam se prisilila sve to pipiti doslovno sam osjetila cijelim bicem da mi se vraca snaga i zivot. Naravno nakon nekog vremena sam postala vjesta u spravljanju zelenih u k u s n i h napitaka :) . I tocno je kako ste napisali i nasmijali me, ljudi reagiraju kao da si s druge planete i kao da je to jako bljak sto pijes, eh kad bi samo znali sto propustaju . Zeleni kasasti sok spravljen sa divljim samoniklim je jos par desetaka razina iznad ovog s uzgojenim povrcem :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala. Drago mi je što nas čitate a još draže kad se povezuju ljudi koji slično dišu. Nadam se da ste zdravi! Lp

      Izbriši